UWAGA! Ta strona używa plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, dostosowywania stron do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookie będą zapisywane w pamięci urzadzenia. W każdym momencie można zmienić te ustawienia. Szczegóły w: Polityka prywatności
[Zamknij]

Dzisiaj jest: czwartek, 28 marca 2024

eZambrów » Wiadomości » Sprawdź swój e-PIT przez Profil Zaufany

Sprawdź swój e-PIT przez Profil Zaufany

15 lutego 2019, 10:07, Ministerstwo Cyfryzacji, red. MK

Od 15 lutego możesz usiąść wygodnie i sprawdzić swoje zeznanie podatkowe, które wypełnił za Ciebie urząd.

e-PIT to Twoje zeznanie podatkowe (PIT-37 lub/i PIT-38). W tym roku - po raz pierwszy! - wypełni je za Ciebie i udostępni urząd skarbowy. Nie musisz składać żadnego wniosku w tej sprawie. Od 15 lutego wypełnione zeznanie będzie na Ciebie czekało na stronie www.podatki.gov.pl

Aby sprawdzić przygotowane rozliczenie, musisz się zalogować. Jak to zrobić? Do wyboru masz dwie drogi: krótszą i dłuższą. Którą wybierasz?

Idź na skróty

Oczywiście, że krótszą! Co zrobić, by ją pokonać? Załóż Profil Zaufany. Już dziś!

- Aby móc załatwiać sprawy urzędowe w Internecie potrzebujemy trzech elementów. Po pierwsze - musimy móc się zidentyfikować. To stosunkowo łatwe. Po drugie - musimy się uwierzytelnić, a więc potwierdzić, że my to rzeczywiście my. I wreszcie - musimy się podpisać - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Profil Zaufany umożliwia realizację tego całego procesu w kilka minut. Pozwala na załatwianie wszystkich spraw z jednego miejsca - z domu - dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Przez bank albo w Punkcie

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

Po pierwsze - przez Internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej

W tej opcji założysz go i potwierdzisz w pełni online, 24h/7 dni w tygodniu. Warunek? Posiadanie konta w bankach: PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe lub konta na platformie Envelo.

Dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego każdy decydując się na ten sposób założenia Profilu Zaufanego, nie musisz już potwierdzać swoich danych w urzędzie.

Jak to zrobić?

Krok 1: w systemie bankowości elektronicznej Twojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego.

Krok 2: operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.

Druga opcja założenia Profilu Zaufanego - przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym

Podpowiadamy, jak to zrobić:

Krok 1: wejdź na stronę http://www.pz.gov.pl.

Krok 2: wybierz możliwość założenia Profilu Zaufanego z potwierdzeniem w punkcie potwierdzającym.

Krok 3: odwiedź punkt potwierdzający. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy znajduje się najbliższy.

Pełna lista punktów potwierdzających:
https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList


W całej Polsce funkcjonuje niemal 1500 takich punktów. To m.in. urzędy skarbowe, inspektoraty ZUS, banki, urzędy miejskie, czy wojewódzkie, a także poczty.

Ważne: pamiętaj o zabraniu dowodu osobistego.

Po co mi ten Profil?

Dzięki Profilowi Zaufanemu nie tylko sprawdzisz swój e-PIT, ale załatwisz też wiele innych urzędowych spraw. Pamiętaj, bez wychodzenia z domu. W pełni online!

Jakich? To tylko kilka przykładów:

- Złożysz wniosek o wydanie dowodu osobistego

- Zarejestrujesz online narodziny dziecka

- Sprawdzisz swoje punkty karne

- Sprawdzisz, czy auto, które chcesz sprowadzić z zagranicy nie było złomowane (Historia Pojazdu)

- Złożysz i sprawdzisz dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US

- Złożysz wniosek o rejestrację działalności gospodarczej

- Zgłosisz utratę dowodu osobistego

- Wystąpisz o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego

- Uzyskasz odpis aktu stanu cywilnego...

... i dziesiątki innych spraw.

Dłuższą trasą

Wróćmy do e-PIT. Gdybyście na początku naszej drogi, wybrali jednak tę dłuższą, oto jak możecie się zalogować, by sprawdzić rozliczenie. Potrzebujecie:

PESEL lub NIP i datę urodzenia

kwotę przychodu z deklaracji za rok 2017

kwotę przychodu z jednej z informacji od pracodawców (np. PIT-11) za 2018 r.

Poszukiwania ubiegłorocznego PITa uznajemy za rozpoczęte! ;-)


O projekcie
Projekt "Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych" realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Źródło zdj. Ministerstwo Cyfryzacji