UWAGA! Ta strona używa plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, dostosowywania stron do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookie będą zapisywane w pamięci urzadzenia. W każdym momencie można zmienić te ustawienia. Szczegóły w: Polityka prywatności
[Zamknij]

Dzisiaj jest: piątek, 9 grudnia 2022

eZambrów » Wiadomości » Chciał kupić kota... trafił na oszusta

Chciał kupić kota... trafił na oszusta

9 maja 2022, 18:05, KPP w Zambrowie, red. Miłosz Magrzyk

Ponowne oszustwo w sieci. Tym razem pokrzywdzonym jest mieszkaniec powiatu zambrowskiego. Mężczyzna chciał kupić kota. W internecie znalazł interesujące go ogłoszenie. Wpłacił zaliczkę, po czym kontakt ze sprzedającym urwał się. W efekcie internauta stracił 300 złotych.

Zaniżone ceny oferowanych towarów, fikcyjne opinie klientów czy żądanie przedpłaty - internetowi oszuści chwytają się różnych sposobów, żeby wyłudzić od nas pieniądze. Użytkownicy internetu coraz częściej stają się ofiarami oszustów działających w sieci. Tym razem został oszukany mieszkaniec powiatu zambrowskiego. Mężczyzna chciał kupić kota. W internecie znalazł interesujące go ogłoszenie, po czym wpłacił na konto rzekomego sprzedającego zaliczkę. Od tego momentu termin odbioru kota był kilkakrotnie zmieniany przez sprzedającego. W końcu ogłoszeniodawca przestał odpowiadać na zapytania mieszkańca powiatu zambrowskiego. Wtedy mężczyzna zrozumiał, że miał do czynienia z oszustem. Pokrzywdzony w efekcie stracił 300 złotych.

Policjanci ostrzegają przed oszustami wykorzystującymi internetowe portale sprzedażowe i przypominają:

- kupując w sieci, kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego,

- zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą,

- sprawdzajmy, czy sklep bądź osoba prywatna podaje swój adres i numer telefonu,

- przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione,

- pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego, warto umówić się na tzw. odbiór osobisty lub wybrać opcję płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą, czyli za pobraniem. Jeżeli nie ma takiej opcji u sprzedającego, niech wzbudzi to naszą czujność,

- nie dajmy się nabrać na tzw. superpromocje - bardzo często niska cena jest tylko haczykiem, na który oszuści łowią swoje ofiary.

Gdy doszło do oszustwa, należy:

- jak najszybciej poinformować administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu i najbliższą jednostkę policji czy prokuratury,

- zachowywać wszystkie dokumenty związane z transakcją, tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową itp., jak również całą korespondencję ze sprzedawcą,

- zachować zapisy rozmów wykonywanych za pośrednictwem komunikatorów internetowych, czatów, SMS-ów,

- skompletować - w razie oszustwa na aukcji internetowej - następujące dane: datę i numer aukcji, jej przedmiot oraz wylicytowaną kwotę, nick sprawcy oszustwa oraz jego adres e-mail, a także dane dotyczące sposobu kontaktu ze sprzedającym.



Źródło zdjęcia: https://pixabay.com/pl/