Inauguracyjne posiedzenie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych
W czasie spotkań członkowie poruszają tematykę związaną w szczególności z problemami dotyczącymi integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych.
Powołana Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych pełni funkcję organu opiniodawczo - doradczego.
Zadania Rady to: inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacji ich praw, opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz tych osób i ocenia ich realizację oraz opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.
Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych składa się z 5 osób. Powoływane są one spośród przedstawicieli działających na terenie danego powiatu, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli władz samorządowych. Rada jest organem opiniodawczo - doradczym, jej kadencja trwa 4 lata.
Rada zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków dokonuje wyboru przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza.
Posiedzenia zwoływane są przez przewodniczącego rady. Pracami rady kieruje przewodniczący, we współdziałaniu z pozostałymi członkami prezydium rady. Zadania przewodniczącego określa § 3 w/w rozporządzenia. Przewodniczący rady, w szczególności: ustala przedmiot i termin posiedzeń rady; przewodniczy posiedzeniom rady oraz posiedzeniom jej prezydium; reprezentuje radę w stosunku do innych organów i instytucji; zaprasza na posiedzenia rady przedstawicieli nauki oraz przedstawicieli organów i instytucji niereprezentowanych w radzie; inicjuje i organizuje prace rady.
Posiedzenia rady odbywają się co najmniej raz na kwartał. W czasie spotkań członkowie poruszają tematykę związaną w szczególności z problemami dotyczącymi integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, ich edukacji oraz sytuacji życiowej a także realizacji praw osób niepełnosprawnych. Na posiedzenia mogą być zapraszani, w celu prezentacji stanowiska w omawianych sprawach, przedstawiciele nauki oraz innych organów, organizacji i instytucji niereprezentowanych w radzie. Każdorazowo po spotkaniu jest spisany protokół.
Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych wyraża swoją opinie w sprawach należących do zakresu jej działania, w formie uchwały lub odpowiedniego zapisu w protokole. Głosowania są jawne.
Zebrania członków rady są przygotowywane w imieniu Starosty przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zambrowie.
Członkowie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych w Powiecie Zambrowskim na lata 2015-2019 zostali powołani Zarządzeniem nr 17/15 Starosty Zambrowskiego z dnia 01 lipca 2015 r.
W skład Rady wchodzą: Przewodniczący - Mariusz Gorski; Wiceprzewodnicząca - Barbara Odolińska; Sekretarz - Iwona Kalinowska; Członek - Krystyna Chlewicka; Członek - Barbara Reinke.
źródło zdj. Starostwo Powiatowe w Zambrowie